webhostingové služby a vše, co s nimi souvisí
Header

Webhosting

Hardware a konektivita

  • Server Fujitsu PRIMERGY RX200 S7, 2x procesor Intel Xeon E5-2620 6C/12T 2.00 GHz 15 MB, paměť 64 GB DDR3-1333, 2x HDD SAS 6G 900 GB 10K (RAID1)
  • Zálohovací server Sun Fire X2100 M2, 1x procesor AMD Opteron 1210 2C, paměť 8 GB DDR2-667, 2x HDD SATA 3G 1 TB 7.2K (RAID1)

Servery jsou připojeny k páteřní síti 100 Mbit/s linkou ve standardním profesionálním klimatizovaném serverhostingovém centru s 24-hodinovou bezpečnostní ochranou. Servisní garance hardwaru výrobcem On-site do 8 hodin od vzniku závady, 24 hodin/7 dní v týdnu.

Serverový software

Debian GNU/Linux (stable), Apache 2.2, PHP 5 (standardně jako modul, na vyžádání jako FastCGI) s xCache opcode cache, MySQL/Adminer.

Diskový prostor

Poskytovaný diskový prostor o velikosti 20 GB představuje kompletní velikost všech dat vč. pošty, access a error logů a záloh, které může zákazník využít na jednotlivé konzumované služby. Jakékoli zvýšení je po dohodě možné.

Šířka přenosového pásma

K dispozici je veškerá aktuální volná část připojení webového serveru (šířka přenosového pásma 100 Mbit/s na best-effort bázi), sdíleného s ostatnímí hostovanými zákazníky. Hostování zásadně neposkytujeme zákazníkům pro download servery, erotické stránky, videoservery a jiné podobné s vysokou zátěží, které by nepoměrně vytěžovaly přenosové pásmo na úkor ostatních hostovaných zákazníků. Vytěžování přenosového kanálu jednotlivými hostovanými weby monitorujeme non-stop a v případě, že by zákazníkova prezentace nadměrně zatěžovala přenosové pásmo, je kontaktován s nabídkou řešení.

Databázový server

Standardně má zákazník k dispozici MySQL databázi o celkové velikosti 250 MB, podle potřeby zákazníka a po dohodě možno jejich počet i velikost navýšit.

Zálohování dat

Veškerý zákaznický prostor (webové stránky, databáze) je 1x denně inkrementálně zálohován na geograficky oddělený stroj, zálohovaná data jsou uchovávána vždy minimálně 14 dnů zpětně.

Dostupnost a záruky

Wehostingové služby jsou standardně poskytovány 24 hodin denně po 7 dní v týdnu. Všechny systémy jsou neustále monitorované na výpadek či vyčerpání zdrojů a problémy promptně řešeny. V případě servisního či neplánovaného výpadku techniky (zásah vyšší moci, fyzická havárie serveru, přerušení připojení webserveru na páteřní síť v serverhostingovém centru a podobně), neručíme za žádné obchodní škody způsobené dočasnou nedostupností webových stránek a aplikací.

Zabezpečení

Protože je úroveň zabezpečení nepřímo úměrná nepohodlí uživatelů, snažíme se najít rovnováhu mezi oběma extrémy.
Naše systémy jsou nastavené tak, aby odolaly náhodnému útoku, bezpečnost jednotlivých služeb pokud možno závisela na více než jedné vrstvě a případným útočníkům tak byly maximálně znesnadněny.

Upřednostňujeme ideologie a praktiky, které sice částečně snižují výkon použitého hardware (např. šifrování celého disku všech našich systémů) a komfort administrátorů (stavový firewall, nutnost autentizace RSA klíčem, omezení některých potenciálně nebezpečných funkcí a aplikací), ale na straně druhé vedou ke snížení tzv. „attack surface“.

Protože však, jako všichni poskytovatelé webhostingu, nemůžeme ručit za integritu a případná bezpečnostní rizika klientských aplikací (útoky typu XSS, CSRF, SQL injection, případně odcizení přístupových údajů), leží netriviální odpovědnost za bezpečnost prezentace též na jejím autorovi a provozovateli.

Cenové relace

Za cenu na trhu obvyklou poskytujeme nadstandardní znalosti a individuální péči a přístup každému zákazníkovi. Chcete-li vědět, kolik by činila právě ve Vašem případě, zeptejte se nás.

Je-li však Vaší prioritou předevšímí cena co nejnižší a nevyžadujete speciální servis ani zacházení, doporučujeme obrátit se na cenový low-end.